in publicworks

Sociale media transformeert organisaties fundamenteel

Weer veel sociale media wijsheid online vandaag. En bovenstaande boodschap is zeker niet nieuw maar ik kwam drie posts tegen die, ondanks dat ze zeer verschillend zijn qua opzet, wel heel mooi op elkaar aansloten dus wil ik die toch graag met jullie delen.

The New Power of Consumers to Influence Brands
van Simon Mainwaring op Forbes.com

Social media is on the verge of evolving far beyond being “just a new marketing and branding tool.” It is actually driving a growing force for large-scale global transformation, led by socially conscious consumers seeking to use their voices and purchasing power to halt unsustainable business practices and temper reckless capitalism. In the coming years, if not sooner, social media will become a powerful tool that consumers will aggressively use to influence business attitudes and force companies into greater social responsibility—and, I suggest, move us towards a more sustainable practice of capitalism.

Social media nekt je bedrijf (opinie)
van Herman Vissia op Webwereld.nl

Interactieve websites zijn gedoemd om te mislukken. De focus ligt alleen op het uiterlijk en er wordt geen rekening gehouden met de gevolgen voor de organisatie.

Social Readiness: How Advanced Companies Prepare
door Jeremiah Owyang op Slideshare

Wat vind jij?