in publicworks

The Brandsphere

The Brandsphere by Brian Solis and JESS3

Zoals ik wel vaker zeg. Sociale media heeft veel impact op de manier waarop producten aan de man worden gebracht maar ook hoe producten ontstaan. Het staat allemaal nog maar in de kinderschoenen maar het beloofd wat.
Een voorbeeld van die verandering is deze infographic die naarst de reguliere Paid, Owned, and Earned media (P.O.E.M.) ook 2 extra spaken introduceerd namelijk Promoted & Shared.

De reden hiervoor legt Brian Solis zo uit:
Social networks and channels present brands with a broad array of media opportunities to engage customers and those who influence them. Each channel offers a unique formula for engagement where brands become stories and people become storytellers. Using a transmedia approach, the brand story can connect with customers differently across each medium, creating a deeper, more enriching experience. Transmedia storytelling doesn’t follow the traditional rules of publishing; it caters to customers where they connect and folds them into the narrative. In any given network, brands can invest in digital assets that span five media landscapes.

Meer uitleg over de The Brandsphere infographic kun je vinden in het artikel van Brain op briansolis.com.