in publicworks

research.ly

De grote jongens worden helemaal enthousiast van deze real time social media analitics tool. En terecht. Want van de dingen die ze laten zien gaat elke marketingman en journalist en onderzoeker van watertanden.
Bepaal wat je wil weten en laat het systeem zijn werk doen. Je kan inzoemen op gender, lokatie, type mensen (beroep), binnen wie jou volgen, wie jij volgt, wat voor relatie je met de mensen hebt, ect.

Het zijn allemaal geweldige dingen die tot nu toe niet mogelijk waren. Er wordt dan ook druk over gebabbeld en geschreven. Zie hier een aantal artikelen:

Mijn persoonlijke mening heb ik achtergelaten bij Robert Scoble benieuwd naar die van jou.

Love the service. Think is a very important step although an expensive one as well. Because the 99 version will not be enough for real data. Data that you can search on again and again. Say you are using this service for 2 years. With the 99 version you can’t go back to two years that can be a pain within organisations.

Looking forward to the marriage between website analytics software, SCRM, social media tools like hootsuite, projectsoftware (like basecamp) and services like research.ly. This will bring really mind blowing power to your vingertips.

Some great challenges:

  • Language barrier, the online world is so much bigger then English alone and a lot of companies are multilingual working in a global world. (real time translation and language analitics needed)
  • Closed but important systems. They are dependent on their cooperation. This is a weakness. I could think of twitter saying that they have to pay bigtime to the firehose feed. Without it the service is dead. This should be a nr1 revenue stream for twitter.

Wat vind jij?