in publicworks

Hoe maak je een service succesvol

Er zijn oneindig veel ideeen, een heleboel plannen en veel initiatieven die nooit het levenslicht zien of uiteindelijk nooit het succes vinden wat er nodig is om te kunnen blijven bestaan. Iedereen is op zoek naar de heilige graal die succes heet. En steeds worden mensen die een succesvolle service hebben ondervraagd naar het geheim. Ieder heeft zijn eigen formule. Zo ook de oprichter en CEO van Groupon Andrew Mason. Hieronder zijn 6 tips:

  1. You’re building a tool, not a piece of art. Don’t get blinded by vision.
  2. Recognize and embrace your constraints.
  3. Have a growth plan.
  4. The best tools aren’t always that cool.
  5. You’ll probably fail.
  6. Quit now. Sometimes you have to let an idea go.

Wat mij vooral opvalt is dat de meest succesvolle services ontstaan zijn vanuit een zijspoor of met een heel ander uitgangspunt. en dat ze ontstaan uit een persoonlijke behoefte. Dus hier mijn additionele advies:

  1. Blijf vooral heel dicht bij jezelf.
  2. Wat heb jij echt nodig?
  3. Geen overbodige toeters en bellen.
  4. Maak het en zorg dat je je eigen tevreden gebruiker bent.

Meer lezen over Groupon en bovenstaande 6 punten? Lees dit artikel op Mashable.

Wat vind jij?