in publicworks

Join the Pipe!

En fantastisch idee, waar Geraldo Fallen via jointhepipe.org mensen bewust wil maken dat ze niet elke dag een nieuw flesje bronwater moeten gaan kopen maar gewoon hun kraanwater moeten gaan tappen in een duurzaam flesje. En het liefst dan zijn fles omdat mensen daarmee tevens er voor zorgen dat er ook op andere plekken op de aarde mensen voorzien worden van water.

Er zijn meer van dit soort initiatieven geweest maar het mooie van deze is dat het uitgaat van kraanwater en het heel marketing gericht denkt. Bronwater is hip geworden dankzij de cosmetica industrie nu wil hij via dezelfde weg kraanwater weer op de kaart zetten.

Al meer dan 6 jaar is Geraldo Fallen met dit project bezig. Zijn kennis van de waterproblematiek, de reclame wereld en de steeds harder waaiende MVO wind geeft mij het vertrouwen dat hem dit ook werkelijk gaat lukken. En omdat het project ook volledig onafhankelijk is van overheidsteun heeft hij maximale kansen voor continuïteit en flexibiliteit.

Geraldo Fallen in gesprek met Ronnie Overgoor. 45 minuten lang maar als je zelf in de ontwikkelings samenwerking zit is het zeker de moeite van het luisteren waard. Omdat hij ook mooi ingaat op hoe ontwikkelings samenwerking, en dus ook zijn project, vertrouwenswaardiger kan worden gemaakt met behulp van sociale media.

Join the pipe!

Wat vind jij?

  1. Hallo Huub,

    Bedankt voor je reactie.
    Vind het inderdaad een mooie aanvulling op initiatieven als Earth Water. En misschien met gezamenlijke inspanning krijgen we de mensen zo ver om weer gewoon kraanwater te gaan drinken zoals jullie dat eigenlijk ook doen.

    Ik zie op http://watercompany.nl dat jullie ook samen met Earth Water een cooler hebben ontwikkeld. Ik ben heel benieuwd hoeveel procent van de klanten juist deze watercooler neemt. En waarom ik deze cooler niet in het algemene assortiment tegen kom?

    En mijn laatste vraag ;) Hebben jullie nog plannen om ook de flesjes van http://jointhepipe.org in het assortiment op te gaan nemen? Zou ik gaaf vinden.

    • Erik, excuses voor de late reactie. Ik had geen update op deze discussie gezien. Inderdaad, Jointhepipe, Wetapwater, De Dopper, wij van Watercompany zijn allemaal initiatieven om kraanwater te promoten en ook Earth Water heeft dus via ons waterkoelers aangesloten op de kraan.

      Het percentage die deze koeler af neemt is 1%. Iedereen vindt MVO heel belangrijk behalve als er goedkopere initiatieven zijn. Gelukkig hebben we de laatste tijd in Microsoft en Triodos bank wel mooie referenties er bij gekregen.

      De koeler staat niet in ons algemene assortiment omdat de koeler geen specifiek product is maar een concept dat we op al onze koelers toe kunnen passen. Bij onze offertes wordt dit concept wel altijd gecommuniceerd.

      Wat betreft de Jointhepipe flessen bestaat de mogelijkheid dat wij deze in ons assortiment gaan opnemen samen met andere accessoires.

      • Hallo Huub,

        Dank je wel voor je uitgebreide antwoord en de transparantie. Mooi om te horen dat Triodos en Microsoft deze keus gemaakt hebben.