in publicworks

Als het design gemaakt wordt…

Kun je, zoals gezegt bij de laatste presentatie, een design laten testen door onze doelgroepen. Een goed idee. En ik zou hierbij ook willen pleiten om het aan een groep van experts te vragen. Een heel mooi voorbeeld is flaironline.

Sanne heeft een screenshot op flickr.com gezet en daarna de vraag op twitter.com gesteld. Wat vinden jullie ervan?

Ik vind dit een hele goede manier om voor de lauch al een algemene indruk te krijgen van medeprofessionals. Als je in zo’n project zit ben je gedwongen door het aspect tijd, geld en hobbels in techniek / proces interne wensen van de organisatie veel compromissen te sluiten. Door deze voorschouw kun je zien of die compromissen de juiste waren en dat je nog steeds een waardevol product opleverd voor de buitenwereld.

Ik zou dit dan ook bij elk product wat ik mede ontwikkel willen doen en proberen de baas te overtuigen van de winst die daarmee te behalen is. En Michiel kijk speciaal eens naar die “bad ass footer” zoals Bert Boerland het omschrijft ;-)

Enige nadeel wat ik zie is dat je design “op straat ligt”. Ik vind dat de voordelen ver boven dit ene nadeel uitstijgen.
Wat vinden jullie?

  • http://michiellust.nl Michiel

    Goed idee om een design zo in de groep te gooien. Dat “het op straat ligt” lijkt me niet zo erg want het is een kleine specifieke doelgroep.

    Wat ik me afvraag: in welk stadium heeft Sanne dit op Flickr gezet? In het begin van het designtraject, als er nog veel te sturen valt? Of juist als laatste toets? Ik vermoed ergens in het midden. Het is een leuk design maar er moeten nog keuzes worden gemaakt. Waar doet me dat aan denken? (-:

    Wat onze eigen situatie betreft: de komende week wordt hectisch dus ik moet nog zien dat we praktisch de ruimte hebben. Even afwachten hoe het loopt.

    Trouwens gaaf zo’n uitgebreide footer met tagcloud. Is ie gevoelig voor de context van de pagina of is ie voor de hele site hetzelfde?