in publicworks

Harnessing The Power of Online Communities

Via upstream.nl van Marco Derksen de presentatie van Niel Perkin tegen gekomen die een goed beeld geeft over hoe je de kracht van online gemeenschappen aan kunt wenden voor je organisatie.

View SlideShare presentation (tags: communications publishing)

Belangrijke punten:

  • Het gaat niet om de technologie maar om de mensen
  • Deel zijn van een groep dat deelt, samenwerkt en handeld is een instinctieve behoefte.
  • Denk niet na over hoe je een online gemeenschap moet creĆ«ren, ze zijn er al.
    Vind die gemeenschappen en denk na hoe je van toegevoegde waarde kan zijn. Als organisatie kun je meer realiseren dan het individu.
  • Geef zonder direct iets terug te willen.
  • Luister en neem deel, wees een wezenlijk deel van die gemeenschap. Maar ken je plaats.
  • Investeer in relaties, leer je publiek kennen.
  • En, heel belangrijk, wees echt. Wees authentiek, oprecht en transparant.

Maar neem dit lijstje niet voor een gegeven. Vul ‘m aan, zet ‘m scherper.

En om dat laatste punt nog wat momentum mee te geven:

Wat vind jij?