in publicworks

Wat maakt een succesvol netwerk?

In een wat vreemd / discutabel artikel op Frankwatching zijn er een aantal regels genoemd waar je eigenlijk aan moet voldoen alvorens je kunt spreken van een succesvol netwerk. Een mooi lijstje waar ik wel achter kan staan.

  1. Maak één persoon verantwoordelijk voor de community (social media strategist), dit moet gesponsord zijn door een bestuurder uit het bedrijf.
  2. Zorg voor een member champion (de cheerleader binnen de community)
  3. Zorg dat alle afdelingen die betrokken zijn weten wat ze moeten doen en snel kunnen reageren binnen het netwerk.
  4. Selecteer de juiste (beste) groep. Dus werf de mensen voor verschillende bronnen zoals bestaande netwerken, media websites, je panel en uit je CRM.
  5. Faciliteer het netwerk, het vraagt een investering. Wijs ‘community gardeners’ aan die groei bevorderen en onkruid uitroeien.
  6. Accepteer negatief commentaar, geef feedback op wat er (aan) wordt gedaan. Je hebt het recht om te reageren!

Wat vind jij?