in publicworks

Social media nu mainstream

Uit: molblog.nl

En dat is niet zomaar een leus:

  • 83 procent van de respondenten kijkt weleens naar videofilms, en dat is 21 procent meer dan juni 2007.
  • 87 procent leest weblogs, vorig jaar was dat 66 procent. In Nederland ligt het percentage op 68 procent.
  • 57 procent van de internetgebruikers heeft een profiel op een social network. In Nederland is dat 62 procent.
  • RSS-gebruik groeit snel van 15 procent naar 39 procent
  • Podcast behoren nu tot mainstream digitale content, 48 procent luistert er weleens naar. Nederland loopt hier wat achter, met 26 procent internetters die weleens een podcast hebben gedownload.

Universal Media concludeert hieruit dat social media een massamedium is geworden voor internetgebruikers. Adverteerders dienen volgens het mediabureau snel met deze ontwikkelingen mee te gaan.

Om het nog maar even kracht bij te zetten. Een presentatie van Niel Perkin “Whats Next In Media” die het nog eens uitlegd in plaatjes.

Wat vind jij?