in publicworks

Gebruikers en co-creatie bij online communities

“Op het internet zijn online communities waarmee bijvoorbeeld sociale (Hyves) en zakelijke (Linkedin) netwerken kunnen worden gestart, onderhouden en/of uitgebreid. Het lijkt er op dat na de eerste golf van social media, die wordt gekenmerkt door prosumers, een derde generatie online communities ontstaat die wordt gekenmerkt door niches, targetting en een hoge involvement van gebruikers.”

Dit artikel op Frankwatching is geschreven door Robert Jan Droogleever van Battle of Concepts.
Hij is onderzoek aan het doen m.b.t. social Networking op frankwatching schrijft hij een serie van 3 uitgebreide artikelen hierover die zeer sprekend zijn op het gebied van facts and figures. Hij zou een idiale man zijn om de voordelen (en nadelen) en gevolgen van social networking op zakelijk en marketing gebied goed in kaart te brengen.

Erwin Blom blijft natuurlijk de visionair en de enthousiastmerende persoonlijkheid. Maar kan me voorstellen dat juist Robert Jan in staat is andere snaren aan te slaan die ook zeer essentieel zijn.

Wat vind jij?