in publicworks

Nieuw platform of bestaande kanalen?

Gijsbregt Brouwer (Brightguys) stelt op marketingfacts de vraag of een eigen platform te prefereren is boven het aanhaken bij bestaande online kanalen.
Ofwel in de woorden van Gijsbregt:

Zet je een Nederlandse versie van iSporty op (zoals AD doet) of bouw je een eigen sportHyves. Waarbij deze discussie uiteraard breder getrokken kan worden: voor communiceren met je doelgroep kiezen via bestaande kanalen of een eigen platform bouwen? Dit geldt niet alleen voor de segmentering van content (sport/muziek/film/entertainment/nieuws), maar vooral ook voor branded content (denk aan ditismijnteam.nl).

Voor en nadelen in het kort:

Voordelen eigen platform

  • Precies op maat
  • Je bent er helemaal de baas
  • Continu├»teit
  • Vindbaarheid
  • Herkenbaarheid
  • Nieuwe functionaliteiten
  • Autoriteit

Voordelen aanwezigheid op bestaande kanalen

  • Traffic
  • Ontwikkelkosten
  • Keuze
  • Gedeelde belangen
  • Branding
  • Functionaliteiten
  • Authenticiteit en realiteit

Lees uitgebreid over de voor en nadelen op marketingfacts.nl, ook de reacties zijn zeer de moeite waard.

Wat vind jij?